10-01-2010

#1507

Hee guys,
ik wil even in het openbaar reageren op de anonieme post over anorexia,
en ik heb zelfs nog even wat toe te voegen...

Kijk,
wat hij/zij zegt is sowieso voor 90% waar. no doubt.
maar toch ontbreekt er iets, het feit dat als je echt, echt, ecgt een hekel aan jezelf hebt, oid, dan pleeg je zelfmoord, deze mensen  zullen ook nooit in het openbaar hierover praten, mensen die zielige wanhopige aandachtszoekers zijn wel.
deze mensen moet je gewoon hard in hun gezicht slaan en zeggen dat ze eventjes niet zo kanker mongolisch moeten doen.
anorexia ligt wel dieper dan dit, het is een ziekte, maar het begint allemaal toch met een misplaats vercracked zelfbeeld, dezse ziekte is zo kanker makkelijk te voorkomen, door gewoon niet zo kanker debiel te zijn.
en alle mensen die hier zeggen dat ze ano hebben oid, moeten allemaal dood, want het zijn allemaal aandachtszoekers, er zijn verdomme 7 miljard mensen op de wereld, en er zijn echt wel mensen die het zwaarder hebben dan jullie.
en het lafste is nog dat jullie het anoniem op biechten alsof jullie het echt hebben, en alsof, jullie diep van binnen ook weten dat waar jullie mee bezig zijn best wel een kanker manier is van aandachtzoeken, zoek dan een hobby of ga lekker dingen doen, maar dit is een makkelijke uitweg die alleen maar moeilijker word, so please,
kap ermee, want het is gewoon echt echt echt kanker debiel en sneu.

12 opmerkingen:

  1. Ik vind dit, echt naar.
    Ja,
    Het is een ziekte en het heeft oorzaken, zoals een "vercrackt" zelfbeeld hoe jij het noemt, maar ook dat heeft weer oorzaken die veel pijnlijker en dieper zitten dan jij denkt.

    en dat jij even je mening lekker via ikbiechtop gaat tonen, lekker anoniem en al, vind je dat dan geen aandachtszoekerij ofwat?
    Waarschijnlijk kik je er ook nog op als je ziet welke schade je ermee aanricht en wat mensen er voor reacties op gaan geven.

    Laat mensen hun problemen hier opbiechten en doe niet zo zielig erover even de sterke stoere met scheldwoorden omzichgooiende woordvoerder uittehangen.
    Hier opbiechten is voor velen de eerste stap voordat ze naar een psycholoog durven, gun hun dat toch.


    En, "en alle mensen die hier zeggen dat ze ano hebben oid, moeten allemaal dood", wat heb jij weinig respect voor mensen.

    En zeker zijn er mensen die het zwaarder hebben dan hun, maar het heeft er allemaal mee te maken op welke schaal zwaarder,
    Kom op je gaat toch nou niet serieus het leven van een afrikaan met aids vergelijken met dat van ons Europeanen.

    En er zijn zeker wannabes bij, maar asjebliefd, maak niet de fout om iedereen daarmee te betitelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ten eerste,
    hai ik ben jelle ik ben 17 jaar en ik woon in deventer.
    ten 2e, oke misschien is het niet in alle gevallen zo, maar geloof me, vaak is het wel zo makkelijk als het is. het is gewoon een slecht zelfbeeld dat evolueert in een ziekte, die makkelijk te voorkomen is, ik heb een hekel aan ano wannabees omdat ze het verpesten voor de mensen die echt ano hebben, waarvan het geen aandachtzoekerij is, en dat weet jij zelf ook.
    ten 3e
    weinig respect voor mensen?
    ja dat klopt, ik heb een doorgegronde hekel aan de mensheid, kijk nou wat voor tering zooi we maken van de wereld, en ooit zullen we boeten, maar nu niet, en nu moeten we lekker leven, en ik heb het ook naar mijn zin.
    en over die afrikanen, iedereen weet, geluk is relatief, zon afrikaan is misschien ongelukkiger dan ons, maar het zal echt niet veel schelen geloof mij, het klintk heel lullig, maar die mensen zijn blij met een school, en wij schoppen er alleen maar tegen aan.
    en dan nog iets,
    de mens is lang niet zoveel waard als wij denken, we slachten varkens af en koeien we ontbossen alle bossen wat onze dood word,
    we zijn niet zo rein als we allemaal denken.
    dit neemt niet weg dat ik geen vlees eet, want ik ben gewoon een egoist.
    we zeggen altijd, hee het gaat wel om een mensen leven, kom op, boeiend? tuurlijk naar voor de mensen om die gene heen als hij doodgaat, maar big deal, het leven eindigt altijd ergens.

    ik wil gewoon zeggen tegen alle wannabees, en die weten dondersgoed zelf dat ze het zijn, please stop jezelf te verminken, en ga een hobby zoeken.
    ik laat de regering en wij als belangstings betalers geen honderduizenden euros uitgeven omdat toevallig een paar meiden en jongens een slecht zelfbeeld hebben, de echte mensen, die echt anorexia hebben, niet door aandachtszoekerij mogen van mij alle zorg krijgen die ze nodig hebben, omdat zij het verdienen.

    maar het hele punt is ook dat we ze al die aandacht geven, dus het werkt dus hierbij een oproep aan alle mensen hier, please besteed hier geen aandacht aan, want dat is wat de wannabees zoeken.
    en je kunt ze echt wel onderscheiden want wannabees praten erover, en mensen met echte ano niet, die zouden nooit hier iets plaatsen, en zouden het ten 2e ook ontkennen.
    en het is misschien wel hard wat ik zeg, maar het is de keiharde waarheid, je moet geen mensen kapot maken voor een beetje aandacht, en ik weet het, geloof me.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Well,Hi Jelle met de duidelijke mening (:
    ik kan in sommige punten wel instemmen met je mening, in sommige ook totaal niet.
    mensen zijn zeker niet door en door rein en geweldig en ze bederven het zeker voor alle andere aardebewonders, maar dat neemt niet weg dat we, in die cirkel van mensheid wel moeite moeten doen om elkaar te begrijpen.
    En hoe je al zei, we kunnen zeuren over alles en iedereen en daarnaast nog steeds geen zak ter verbetering uitvoeren, dus waarom zouden we ons nou over de mensheid opregen als we er zelf niets aan doen.
    Ik vind zelf dat we dat maar aan mensen moeten overlaten die wél actief zijn.

    En, ik weet niet, er worden inderdaad veel posts hier gezet over anorexia maar ik denk dat het, zoals ik al zei voor velen een eerste stap is om überhaupt erover te praten.
    Er zitten zeker wannabes bij,
    maar ik denk niet dat álle mensen die er wel over praten meteen wannabes zijn.
    Dat anonieme geeft voor velen een bepaalde zekerheid om over problemen te praten.

    En, een slecht zelfbeeld, ja dat is het helemaal maar dat heeft ook redenen en daar komt het toch op neer, je gaat niet zomaar anorexia ontwikkelen.
    bijvoorbeeld jezelf de schuld geven van dingen of het bij je eigen ouders of vrienden niet anders hebben gezien, met je problemen omgaan door niets meer te eten of jezelf te snijden.

    Zover denk ik dat het, nee niet makkelijk te voorkomen is als je een keer bezig bent met al je verdriet en woede op je lichaam af te reageren.

    En je mening als waarheid betitelen, vind ik wel een stap verder, dat zou ik nou, persoonlijk niet doen nee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, Jelle uit Deventer met een goed "kuch" ontwikkelde mening? Ik ben het met Miriaam eens!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja oke, ik kan mij ook wel vinden in jouw mening en standpunten, maar het enige wat ik hier eigenlijk probeer te zeggen is dat het zo klote is dat zoiets ernstigs als anorexia zo populair is, en de rest is het weerleggen van jou mening waar ik het niet mee eens ben.
    oke,
    misschien zijn er tig andere oorzaken aan te wijzen, maar dan hebben we het nog steeds over mensen die echt anorexia hebben, en de helft is gewoon nep.
    je gaat niet blij hier neer zetten oh, ik denk dat ik anorexia heb, want een echte anorexia persoon zou dat altijd ontkennen.
    het is alleen zo klote om elke keer de mensen die het niet echt hebben zoveel aandacht te geven en te helpen terwijl de mensen die het echt kunnen gebruiken achterblijven, en dat is jammer, want als wannabee anorexia patient behoor je tot de onderstelaag van de samenleving want je verpest niet alleen je eigen leven maar ook nog eens de leven van andere mensen.

    maar ik ben blij dat je de tijd neemt je argumenten te geven haha, dat is zeldzaam tegenwoordig ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh en persoon die mijn mening niet goed vind, please zeg me waarom. want wie weet,
    misschien heb ik wel geen gelijk?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, die lijn tussen wannabes en mensen die echt anorexia hebben moet wel duidelijk blijven.
    want, mensen een beetje het leven extra zuur maken met stomme posts over hun, dat vind ik niet kunnen.
    maar nu het duidelijk is dat je het over wannabes hebt,
    Fijn dan zijn we er toch uit.

    Nou, ik vind het ook fijn dat jij tijd neemt om het uitgebreid over je argumenten te hebben. (:
    want in eerste instantie kwam je mening niet zo positief op me over,
    En nu je het n beetje uitgelegd hebt begrijp ik je mening beter en kan ik ook dingen bij dingen instemmen,
    En dingen waarmee ik het niet helemaal mee eens ben afstoten
    En zomee hadden we toch nog een best goede discussie. bravo ,haha.
    Well done Jelle.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. waarmee ik het nogsteeds niet eens ben dat iedereen die hier over anorexia post wannabe is en "dood moet" ,
    dat vind ik nogsteeds veel te kort door de bocht,
    en wat ik al zei ,voor velen eerste stap om erover te praten, hmhmm.

    Maar als we het over, echte wannabes hebben dan kan ik me, wel met veel minder scheldwoorden en wat aanpassingen die ik hierboven al uitvoerlijk hebt beschreven, ongeveer bij je aansluiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hahaha ja sorry, maar dit is een opbiecht site toch, en moest even dat zeggen, mijn ongenuanceerde mening geven.
    maar toch ben ik ervan overtuigt dat als je ano hebt dat je er niet mee te koop loopt, zeg dan gewoon dat je erg onzeker bent en er wat aan wilt doen, dan wil ik luisteren, maargoed, ik kan de wereld niet veranderen hahaha, hoe graag ik het ook zou willen.
    en die stap ja, zoals ik hierboven zeg, zeg dan gewoon dat je onzeker bent, dat is veel beter, en ook veel meer een waarheid in de meeste gevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik snap best dat sommige mensen zo aandacht willen, er zijn er genoeg die dat bar weinig krijgen, dus van mij mogen ze.
    ik zelf zit nu in een anorexia kiliek en ik zit op de goede weg. ik ben bijna weer op een gezond gewicht, en ik voel me sterker dan ooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hmm goed te horen!
    maar dan heb jij ook wel geluk gehad denk ik, dat het zo goed gaat, sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen